Co skrywa krokodyl – czyli jak powstała marka Lacoste

Wśród ekskluzywnych marek z odzieżą sportową często wymienia się francuskiego giganta – Lacoste. Firmę założył znany francuski tenisista René Lacoste w 1933 roku. Obecnie marka cieszy się popularnością, zgrabnie łącząc wygodny styl sportowy z elegancją inspirowaną francuskimi domami mody. Jest znana i lubiana na całym świecie ze swoich kolekcji ubrań, butów, dodatków takich jak zegarki czy okulary oraz perfum. Jeśli chcesz lepiej poznać historię marki i jej założyciela przeczytaj ten artykuł.

Polo, krykiet albo tenis

Zanim René Lacoste założył i stanął na czele kultowej marki z krokodylem w logo, zajmował się mniej lub bardziej profesjonalnie grą w tenisa. Mają kilkanaście lat dostał zalecenie lekarskie o powinności uprawiania sportu ze względu na kruchą kondycję zdrowotną. Jego ojciec, bogaty potentat samochodowy uważał, że syn powinien zająć się trenowaniem elitarnego sportu, dając młodego René wybór między polo, krykietem i tenisem.

Sukcesy tenisowe

Zapalony do gry w tenisa chłopak w 1919 roku postanowił zostać profesjonalnym graczem. Jego surowy ojciec postawił mu ultimatum – jeśli w ciągu 5 lat zostanie mistrzem świata – może zajmować się profesjonalną grą, jeśli nie – ma zająć się rodzinnym biznesem samochodowym. Mistrzostwa świata nie zdobył, ale dostał powołanie do reprezentacji francuskiej, co sprawiło, że ojciec zezwolił na dalsze treningi. Trenując u boku sław tenisa, rozwijał swoją karierę, co zaowocowało dwukrotnym zwyciężeniem Wimbledonu i US Open a trzykrotnym tytułem w French Open. Jednak jaki ma to związek z modą i marką Lacoste?

Jak powstała marka?

Podczas US Open w 1926 roku Lacoste wystąpił w białej koszulce z krótkim rękawem swojego projektu. Była wykonana ze specjalnej bawełny francuskiej jersey petit pique. Co w tym wyjątkowego – mogą pomyśleć niektórzy. W tamtych czasach moda kortowa różniła się znacząco od dzisiejszej. Zawodnicy prezentowali się w koszulach z długim rękawem i długich spodniach, dlatego ubiór René przyciągał wzrok i podobał się kibicom. Właśnie to przyczyniło się do nawiązania współpracy z Andre Gillierem, słynnym producentem dzianin i w 1933 roku powstała firma La Socjete Chemie Lacoste. Nazwa pochodzi od nazwiska twórcy, ale też wiąże się z pierwotną grupą docelową marki. Były to osoby trenujące elitarne, charakterystyczne dla socety sporty, takie jak polo, krykiet, tenis, golf. Dopiero z czasem marka skróciła nazwę dla łatwiejszego zapisu i prostszego zapamiętywania przez innych.

Ale dlaczego krokodyl?

Oprócz nazwy marka potrzebowała logo i Lacoste uznał, że warto będzie wykorzystać przydomek, jaki nadała mu prasa – aligator. Tak został nazwany Rene podczas US Open, ponieważ prawie nie rozstawał się z teczką ze skóry aligatora. Oprócz wymiaru anegdotycznego zwierzę dobrze oddawało zaciętość, z jaką Lacoste zachowywał się na korcie. Od tamtej pory logo widnieje na wszystkich produktach Lacoste, symbolizując oprócz stylu, jakość, komfort i wytrwałą rywalizację sportową w duchu fair play. Na clobber.pl znajdziesz liczne produkty legendarnej marki zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn.